Niet alle bijzondere items hoeven vintage te zijn. De merken van nu weten ook zeker wat mooi is.
Zo ook ‘Maria Erixsson’. Die na haar loopbaan bij Lee, in 2001, ‘Nudie Jeans Co.‘ oprichtte.
Zij ging de strijd aan met de grotere merken zoals; Replay en G-star die met vol geborduurde producten aankwamen. Nudie bleef zichzelf, en creëerde daarmee een verfrissende kijk op het gebied van jeans.
In die tijd was ik gefascineerd door de iconische dry artikelen van Nudie Jeans.
Als verkoper was ik gewend de klant zo goed mogelijk te bedienen, door een juiste balans te vinden tussen apartheid en comfort.
Maar Nudie ging haar eigen weg en kwam met een Conny dry spijkerjack.
De eerste keer dichtknopen van het jasje kostte mij 5 minuten. De bewegingsvrijheid werd beperkt en lekker zacht kon ik het ook niet noemen. Met één blik in de spiegel wist ik genoeg; Dit jasje moet ik hebben.
‘Sustainable clothing, samen met de herinneringen maakt elk stuk spijker uniek en onvervangbaar’.
Een quote van Nudie zelf, die in één zin samenvat wat de kracht is van hun items.
Het indragen van dit jasje gaat moeizaam en de fading laat even op zich wachten.
Maar dat dit jack de tijd en moeite waard is, daar mogen geen twijfels over zijn.
Hoewel mijn collectie aardig is uitgebreid, blijft dit mijn speciale eerste.
Leave A Reply