Afgelopen week stapte ik met mijn slaperige hoofd in de bus en ineens viel mij op dat Wrangler een nieuwe campagne heeft uitgezet. Alle bushokjes die ik onderweg passeerde waren behangen met posters van Wrangler, want het merk bestaat 70 jaar. Als echte denim-head ga je dan op onderzoek uit.
Een stukje geschiedenis:
De eerste Wrangler jeans is ontwikkeld door ‘celebrity tailor’ Bernard Lichtenstein, ook wel ‘Rodeo Ben’ genoemd. Howdie! Hij ontwikkelde de perfecte jeans voor, de in die tijd ‘celebrity’ cowboys, Jim Shoulders, Bill Linderman en Freckles Brown. Hiermee wordt het beroemde 13MWZ model geboren. Deze cowboys waren de eersten die aan boord stapten van dit nieuwe merk en daarmee zette Wrangler voet aan de grond. Het model 13MWZ is tot op de dag van vandaag nog steeds te koop en staat voor duurzaamheid, kwaliteit en authenticiteit. Wrangler heeft in zijn 70-jarig bestaan een iconische status gekregen over de hele wereld.
De ‘Wrangler 70 jaar’ collectie:
Wrangler zelf zegt: “Een geschiedenis zoals die van ons betekent dat we een archief vol ideeën hebben. Er lag genoeg inspiratie voor onze ‘ Wrangler 70 jaar’ verjaardagscollectie. Jeans, emblemen, sweaters, t-shirts met opdruk, grote logo’s en regenbogen zijn allemaal authentiek voor dat tijdperk.” De 70-jaar collectie toont een up to date variant van de klassiekers uit de jaren ’70.
Logo met een meerwaarde:
Normaal gesproken ben ik niet zo van shirts met een print, maar ik ben echt super enthousiast over de T-shirts en truien die ik heb gezien. Plus de jeans zien er supermooi uit, met subtiele stonewashes. Je kan echt zien dat dit een merk met een geschiedenis is, dat geeft voor mij zo’n shirtje met een logo toch echt een meerwaarde. Daar hou ik van! Hoogtepunt van de herencollectie is voor mij het denimjasje met het enorme borduurself op de rug!
#wranglerisback



Leave A Reply